We vullen onze huizen steeds meer met computers die reageren op ons stemgeluid. Voor sommigen is dat misschien een potentieel ‘Big Brother’ achtig scenario. Voor anderen is dat juist een kans om de grenzen van het maken van spellen en interactieve ervaringen verder te verkennen. Maak kennis met de heren van Gamasutra.

Gamasutra in voorhoede Game Design

Wie zitten er dan momenteel in de voorhoede van game design? Twee ervan zijn ontwikkelaars Bonnie Bogovich en Michael Lee van Gamasutra. Zij hebben eerder al het Amazon Echo interactieve audio avontuur ‘Baker Street Experience’ gemaakt. Ze werkten gezamenlijk aan het nieuwe spel tijdens hun werk bij Schell Games. Tijdens de 2017 Game Developers Conference vertellen ze over het tot stand komen van de game.

Maximaal 90 seconden aan dialoog

Onlangs lichtten ze zelf al een tipje van de sluier op. Ze vertelden welke lessen ze hadden geleerd tijdens het werken aan hun ‘Sherlock Holmes’ achtige adventure. Ook deden ze uit de doeken met welke beperkingen ze rekening moesten houden tijdens het ontwikkelen. Een punt wat hierbij naar voren kwam is dat je bij de Echo rekening moet houden met een beperking in de grootte van de audiobestanden. Je mag maximaal 90 seconden aan audio laten horen.

Omdat ze al vier minuten aan dialoog hadden liepen ze hiermee wel tegen een probleem aan. De praktijk leerde echter dat bij een interactief verhaal mensen toch niet meer dan 90 seconden achter elkaar willen horen. Als dat veel langer is dan verlies je al snel mensen. Achteraf hielp de ingebakken beperking ze zelfs bij het maken van het verhaal en de dialogen van het spel.

Voor meer zaken waar ze tijdens het ontwikkelen tegen aan liepen kan je in het filmpje hieronder het volledige verhaal zien wat ze tijdens de GDC 2017 vertelden.

Als je op de hoogte wil blijven van alle activiteiten van de heren dan kan je hier het Gamasutra YouTube kanaal volgen.

Bron: gamasutra