Terwijl Amazon Echo en Google Home de digitale assistent bij ons thuis willen brengen probeert het bedrijf Staples dit te bereiken in kantooromgevingen. De leverancier voor kantoorbenodigdheden maakt van zijn – al bestaande – Easy Button het apparaat wat de ‘assistent van de assistent’ moet worden.

Staples test momenteel een smart assistant die lijkt op de Easy Button die ze eerder bij een marketingcampagne lanceerden. Met die Easy Button kon je o.a. produkten bestellen en verzendingen volgen. Achter de nieuwe versie van de smart button zit de Kunstmatige Intelligentie technologie van IBM Watson. Je kan er bijvoorbeeld schoonmaak mee plannen, reserveren bij restaurants, het weer- en verkeer checken, reminders opslaan, een alarm zetten en radio luisteren.

“Kantoren gaan zich ontwikkelen en de dienstverlening die bij een kantooromgeving hoort zou niet meer dan 1 klik verder moeten zijn. De tapijten moeten gereinigd worden, de ramen gezeemd. Ik moet een reservering maken voor de baas bij een restaurant. Het zal voor meer zijn dan alleen het bestellen van pennen en papier.”

De nieuwe smart office assistant van Staples zal binnenkort worden getest bij een tiental organisaties. In het eerste kwartaal van 2017 zal het vervolgens bij een groot aantal bedrijven verder worden getest. Daarna moet de nieuwe Easy Button klaar zijn voor de markt.

Het draait allemaal voor het krijgen van een voorsprong (of in ieder geval het bij blijven) bij de groeiende trend voor ‘conversational commerce’. Wat refereert aan de interactie met bedrijven op nieuwe manieren zoals via messaging, voice commands en chat apps.

Bron: ITWorld